Silvia's diary

Februarie 7, 2010

Impresii dupa prima sesiune

Filed under: Lumea pe care o descopar — silviasdiary @ 5:04 pm

Cred ca fiecare dintre noi are povesti interesante legate de sesiune…. dar pentru ca ma intalnesc cu voi destul de rar sau pentru ca sunteti la multi kilometri departare de mine o sa va impartasesc aici experienta mea.

Am avut parte si de examene de 7 ore si de examene fulger de 14 intrebari intr-o ora, am trait si experienta interesanta in care eram recompensate la sfarsit cu migdale si profesorul ne ruga sa nu scriem prea mult si nu in ultimul rand am interpretat si muuulte desene si povesti ale copiilor de 6 ani. As putea sa ma declar destul de multumita de modul in care s-au intamplat lucrurile pentru un prim semestru de „evaluare, consiliere si psihoterapie a copilului, cuplului si familiei”…

 rubrica peripetii : am sters un document la care am muncit o jumatate de zi si a trebuit sa il refac si am reusit sa stric laptopul impreuna cu colega mea de camera!

Dezamagirea mai mare vine insa de la celalat master. Am vaga senzatie ca unii profesori uita ca suntem la un program de masterat si ne-au dat in loc de examen o tema care presupunea copierea unor fragmente din curs, care oricum nu prezenta o materie care ne preocupa pe noi, cei de la masterul de Formarea Formatorilor. Altii ne-am promis marea cu sarea si ne-am entuziasmat ca o sa avem parte de o super evaluare a unor proiecte realizate in grup de 10 oameni (eficienta maxima in grupa de 10, nu ?) …rezultatul…cei doi profesori de la curs care nu ne-au dat o grila de evaluare pe care sa o urmam in realizarea proiectelor si care in timpul prezentarii proiectelor nu stiu cat de multa atentie au acordat proiectelor noastre, iar de noi…ce sa mai zic…nu ne ascultam unii pe ceilalti si nu puteam sa ne respectam colegii pentru munca depusa. Un alt exemplu de organizare mirobolanta ar fi cel in care se preconiza ca vom avea ca modalitate de examinare un portofoliu, caruia i s-au mai schimbat niste cerinte si termenul limita cu o zi inainte de predare sau examenul oral de dupa, care se preconiza ca va dura 2 ore….si a durat vreo 7 ( aici as putea sa apreciez intentia si interesul profesorului acordat studentilor daca nu as fi carcotas….)

Avem totusi o exceptie : comunicare si negociere interculturala. Personal, cred ca a fost singurul curs interactiv cu folos ( ca a mai fost vorbareala si la alte cursuri, asa e…dar cam fara rost si oricum nu intra la socoteala). Modalitatea de evaluare mie mi-a palcut foarte mult. Nu ni s-a oferit un suport de curs in timp util (adica l-am primit dupa ce toate temele au fost predate), insa pe internet se gaseau zeci de cursuri si articole cu tema respectiva..ceea ce a trebuit noi sa facem a fost sa oferim teme noi de discutie in cadrul cursului si sa realizat o grila de intrebari si raspunsuri pentru un examen de o ora viitorilor studenti la acest curs. Am fost nevoiti sa ne informam, sa citim, sa cautam materiale informative pentru a reusi sa realizam aceasta tema si cu siguranta eu am ramas in minte cu cateva notiuni noi , care e posibil sa imi prinda mai bine decat daca ar fi trebuit sa memorez definitii, clasificari si teorii.

Per total, una buna, una rea! Pacat ca sunt totusi 40 de oameni care platesc 25 de milioane pentru un progranm de masterat slab calitativ, desi s-ar fi putut face niste activitati extrem de interesante!

Astept sa imi spuneti care au fost experientele voastre legate de aceasta sesiune 🙂

Si de data asta…chiar vreau sa scrieti! Nu sa mi le spuneti pe mess ( cum faceti majoritatea)! Astept exemple de bune practici si de asemenea ma gandesc ca vor fi si modele de „asa nu” !

Pup la voi….Silvia,cea iesita din sesiune care se relaxeaza la Nasaud 🙂

4 comentarii »

  1. Experienta mea de sesiune e ca am depus cerere sa imi inghet anul :). Mare pacat de masterul ala de formare de formatori. Se puteau face lucruri extraordinare cu el. Mai ales daca ma gandesc la cei 25 mil x 40 oameni

    Comentariu de Traian — Februarie 8, 2010 @ 9:54 am

  2. Eu am trecut doar de sesiunea partea 1…urmeaza sesiunea partea 2 (restante/mariri) peste o saptamana. In rest, a fost o sesiune combinata cu doctori, analize, injectii, mult frig si dor de examenele impreuna cu voi. Ma bucur ca iti place masterul de consiliere, imi pare rau pt celalalt…:*. Povestim mai multe candva la un ceai.

    Comentariu de kk — Februarie 8, 2010 @ 5:00 pm

  3. Eu am terminat cu sesiunile din viata mea. Ultima sesiune m-a facut sa renunt la master. Era pe Managementul Mediului la UPB si la unul dintre examene, un subiect din 5 ne cerea sa spunem care sunt avantajele si dezavantajele carbunelui. Asta in anul I de master, la Poli. Parca prin clasa a 5 a am mai invatat despre asta. Si colegii mei de clasa copiau si acest subiect. De fapt, copiau tot. Atunci mi-am zis ca nu mai vreau hartii care nu reprezinta nimic si ca timpul meu e destul de pretios, incat sa nu-l mai pierd pe prostii d-astea. Dar cu siguranta stiati deja povestea asta. 🙂

    Comentariu de Cris — Februarie 10, 2010 @ 9:31 am

  4. Sesiunea mea…
    Pai. Am avut 3 cursuri mari si late. La Reflecting on Science am avut doar teme saptamanale, ca-n liceu.
    Un alt curs a fost de metodologia cercetarii. Evaluarea a fost via proiect, la care am lucrat cu o colega peste 40 de ore. 1 feedback si 3 versiuni mai tarziu (cu tot cu programat un experiment) am luat 8.
    Cel din urma curs care merita mentionat presupunea sa citim articole. 30 de articole stiintifice despre putere si leadership au fost citite si…invatate. Cele 2 saptamani petrecute in biblioteca de la 10 dimineata la 10 seara (pentru ambele cursuri) s-au sfarsit intr-un 7.
    Nu as putea sa pun punctul pe i. Fie abilitatile mele sunt limitate(foarte posibil), fie nu am prins spilul sistemului de notare.
    Cert e Silvia…ca mi-e dor de un examen la care sa bat campii si sa iau 9. Tii minte vremurile?

    Comentariu de Anca — Februarie 28, 2010 @ 12:19 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

